kottawa

Just nu faller regnet och det åskar här i Hikkaduwa. Elin och jag sitter ute på hotellets restaurang och har beställt choklad- och bananpannaka med glass. Ett bra sätt att fördriva tiden på när det regnar. 

Imorse var jag ute och sprang längs stranden innan vi åkte till en djungel utanför Galle. Vi fick med oss en liten gubbe som var guide och sen bar det av. Jag mådde psykiskt dåligt hela vägen och har aldrig svettas så mycket av obehag och rädsla. Föreställde mig att det fanns snusk-kusar överallt. Vi hade blivit varnade för iglar och fick en hel del på oss men som plockades av på en gång. Bortsett från den konstanta rädslan kan jag ändå inte rekommendera att åka dit. Det var väl spännande så men inte värt pengarna. När vi kom hem upptäckte Elin att det rann blod längs hela min vad. En igel hade alltså lyckats suga sig fast under byxorna!



Som jag sagt tidigare så ändras planer så lätt så vi åkte aldrig på den där safarin utan åkte tillbaka hit till Hikkaduwa. Vi stannar tills på söndag och sen vidare mot Adam's Peak. 

Igår testade vi surfa igen och det gick mycket bättre och var så kul! Det ska vi göra mer innan vi åker hem!




Kommentarer
Anonym

Ni är allt bra tuffa tjejer!! Att sova en natt i "Välstakojan" lär väl bli en baggis för er efter det här :-)Tittar varje dag efter nya rapporter från er och blir så glad när vi får "uppdateringar". Allt gott till er båda <3

2015-01-29 @ 16:27:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannaaaslund.blogg.se

Här kan ni följa mig när jag ger mig ut på äventyr!

RSS 2.0