Snorkling, nattmarknad och massage

Update på vad vi haft för oss sen sist.



Solen har börjat titta fram mer och mer och en väldans massa värme. Det är gött att kunna ligga i skuggan under en palm och läsa när det blir som hetast.  Eller ta ett dopp eller två. Jag bara älskar ju att bada i havet så jag får nästan separationsångest varje gång jag ska kliva upp!

Vi bokade in en tur med besök till en pärlfarm, fiske och snorkling. Rätt kul att se pärlfarmen faktiskt och häftigt att se när dom öppnade en mussla och där inne fanns en pärla.

Vidare till hamnen där vi hoppade på båten. En kortis med fiske och sen snorkling. Vi började på två olika ställen och mellan stoppen fick vi supergod lunch på båten.

På hemresan stannade vi till vid Sao Beach som ska vara typ den finaste stranden på Phu Quoc och vilken tur att vi åkte dit och fick se att vi absolut inte behöver åka dit igen för FY vilken besvikelse! Fullproppat med turister på stranden, skräpigt och inte alls särskilt fint tyvärr.

Sedan åter till bungalown.



En kväll gick vi till nattmarknaden och åt ur olika stånd som fanns där. (På ett ställe fick vi sätta oss och vänta och fick då sitta på plaststolar som var till för barn) Lite grillspett här och lite annat smått och gott där. Vi avslutade med en bananpannkaka. 

Annars har vi bara slappat på stranden. Jag har tagit flera massager den här veckan och även manikyr och pedikyr. Massager blir det många fler av!

Vi har även flyttat idag till Arcadia vilket vi inte såg fram emot då vi trivdes så bra på vårat förra ställe och var helt kära i hunden som bodde på våran bro men det här stället visade sig också vara jättefint. Vi ser inte havet men bor väldigt nära. Dock blev det ett sorgligt och tårfyllt hejdå till vovven som vi helst av allt skulle vilja ta med oss hem <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannaaaslund.blogg.se

Här kan ni följa mig när jag ger mig ut på äventyr!

RSS 2.0