Angkor Wat och en himla massa andra tempel

Nytt år! 2016
Vi hade bokat bord på Amok igår och åt en rätt för två med olika rätter och olika kött på samma tallrik. Då maten inte var någon himmelsk smakupplevelse satsade vi istället på dom goda drinkarna och kollade in nyårsfirandet på Pub street. Men då vi fortfarande är lite jetlag kollade vi på fyrverkerierna från balkongen innan vi störtade i säng. 




Upp tidigt imorse för att åka och se lite tempel. Vi började med Angkor Wat där det var hemskt mycket folk, så hemskt mycket att man inte orkade vara kvar särskilt länge. Vi blev sen runtskjutsade till flera olika tempel som jag faktiskt inte kommer ihåg namnen på allihopa. Men vi besökte bland annat Ta Prohm, Angkor Thom, Bayon och Angkor Wat då. Ta Prohm och Bayon var riktigt häftiga och mäktiga, där skulle man vilja gå omkring i flera dagar. Jag förstår dom som åker på en flerdagars-tur till templen.

 





Vi blev lite småskitiga om fötterna av att gå i sand hela dagen :p



Lunchen blev på ett hak längs vägen och var det godaste vi ätit sen vi kom hit, nudlar, grönsaker och biff - smakrikt och lite spicy :) 
Middagen blev också en höjdare som vi beställde från en matvagn inne i centrum, typ kebabrulle med kyckling. Händanefter fortsätter vi äta på lite sjabbigare ställen där det finns riktigt god mat som the locals äter. 



Imorgon är det flyttdag. På kvällen tar vi bussen till Koh Kong, en 12 timmars resa som vi förhoppningsvis kan sova oss igenom.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannaaaslund.blogg.se

Här kan ni följa mig när jag ger mig ut på äventyr!

RSS 2.0