Vidare norrut

Sista dagen i Hikkaduwa idag. Imorgon ska vi kliva upp tidigt och ta tåget till Colombo och sen buss vidare till Dalhousie där vi tillbringar halva natten och sen börjar knata upp mot Adam's Peak. Vi håller alla tummar vi har för att Elins knä ska klara det, annars får jag väl bära henne ;)



Senaste dagarna har vi gjort ingenting. Legat på stranden om dagarna och festat på kvällarna. Vi träffade ett skönt gäng med svenskar och australiensare som vi åt middag med på ett tak igår. Rice and curry, den godaste jag ätit. Vi fick in hur mycket mat som helst och massor av olika tillbehör till riset. Vi gick sen vidare till en bar där en kille spelade gitarr och han var helt grym! Spelade på två gitarrer samtidigt som han trummade och sjöng. 



Det här med att vara tvåspråkig är ju en himla 
lyx. Men man vet ju aldrig någon runt omkring kan svenska så jag och Elin har kört storsjömål med varandra hela resan. Och även hittat på passande ord till ord som låter lite för likt engelskan. 
- getpossor = bikini
- killtrosa = speedos 
Fruktansvärt många som har speedos. Uteslutande ryssar..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannaaaslund.blogg.se

Här kan ni följa mig när jag ger mig ut på äventyr!

RSS 2.0