Villa Paradise

Efter några dagar av att mest bara hänga på stranden har vi idag haft en produktiv dag. Efter en lång morgonpromenad och frukost på stranden tog vi en tuktuk till Tsunami Photo Museum som är ett litet hus samt ett skjul med foton, berättelser och barns teckningar från och efter tsunamin. Vi blev riktigt berörda och man kan verkligen inte föreställa sig hur det var hur många bilder och filmer man än ser. 







Vi stannade sen till på en Turtle farm där vi fick klappa och lyfta upp allt från bebissklödpaddor som var en vecka gamla till en som var 100 år. Så häftigt och härligt, vi blev helt kära i dom. 


Åter på stranden blev vi medbjuden av två surfkillar att titta på sköldpaddorna längre ner på stranden igen och den här gången hade vi med oss mat. Det var helt otroligt att ha dom enorma djuren runt fötterna. Dock så hade både Elin och jag slut på batteri så det blev ju såklart inga bilder..

Imorgon tar vi vårt pick och pack och åker till Tangalle. 


Kommentarer
Gunvi

Låter som en fantastisk dag.
Fattar inte att ni kan gå omkring i shorts. Här är det -23. Brr.

2015-01-23 @ 20:26:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannaaaslund.blogg.se

Här kan ni följa mig när jag ger mig ut på äventyr!

RSS 2.0